Renovatie van De Punt

De Key gaat De Punt renoveren. Dat betekent een grote opknapbeurt van de woningen. De woningen kunnen na de renovatie zeker weer voor 25 jaar mee. In 2022 wil De Key starten met de renovatie van de eerste woningen. De bewonerscommissie, Stichting !Woon en De Key hebben samen gewerkt aan het projectplan. Dit plan is begin 2021 opgeleverd.

Waaruit bestaat de renovatie?

Tijdens de werkzaamheden krijgen de woningen een nieuw dak en nieuwe houten kozijnen. We repareren het metselwerk, ondervloeren en balken en vervangen oude badkamers en keukens. De ventilatie en brandveiligheid worden verbeterd en de elektrische installatie wordt vernieuwd, waardoor gasloos koken mogelijk wordt.

Wanneer start de renovatie?

We verwachten in 2022 te starten met de renovatie van de eerste woningen. Samen met de bewonerscommissie en Stichting !Woon is gedurende 2020 zorgvuldig gewerkt aan het projectplan. In die periode hebben we het volgende gedaan:

  • een inspectie in uw woning;
  • overleg met de bewonerscommissie;
  • overleg met onder andere de gemeente over vergunningen;
  • voorbereiden van het renoveren van een proefblok met een modelwoning.

Het projectplan is begin 2021 opgeleverd en leggen wij in het voorjaar van 2021 voor aan de bewoners van De Punt en vragen wij hen om in te stemmen met het projectplan.

Hoe lang gaat de renovatie duren?

De renovatie van alle woningen duurt een aantal jaren. De werkzaamheden kunnen per woning verschillend zijn, maar de huidige verwachting is dat deze (onder voorbehoud) minimaal 4 maanden en maximaal 7 maanden duren.

Moet ik tijdens de renovatie mijn huis uit?

Omdat de renovatie ingrijpend is, kunnen bewoners tijdens de renovatie niet in de woning blijven wonen. Wij regelen een wisselwoning, zo dicht mogelijk in de buurt. Alle afspraken over wisselwoningen, vergoedingen en de begeleiding van bewoners staan in het sociaal plan, dat we in overleg met de bewonerscommissie is opgesteld en onderdeel is van het projectplan.

Projectteam De Key

Via spreekuren en flyers houden we de bewoners op de hoogte. Heb je vragen? Het projectteam van De Key beantwoordt deze graag. Stuur een e-mail naar vogelpunt@dekey.nl. Het projectteam bestaat uit:

  • Erik Stolp (gebiedsbeheerder Noord)
  • Siebe van Doornik (technisch projectleider)
  • Annelies Wester (medewerker Vastgoed)
  • Sheila Kleberg-Liesdek (medewerker Vastgoed)
  • Rob Gerissen (medewerker Vastgoed)
  • Haico Taekema (projectontwikkelaar)
  • Yanay Koorndijk

Vragen over de renovatie?

Die kun je stellen aan De Key via vogelpunt@dekey.nl. Zodra de coronamaatregelen het weer toelaten nodigen we je ook uit op het InfoPunt aan de Meeuwenlaan 299 om je vragen te beantwoorden.

Vragen over je woning?

Heb je vragen of klachten over je woning? Neem dan contact met ons op via (020) 621 43 33 of per e-mail. Door corona kunnen wij helaas op dit moment geen spreekuur houden. Zodra de coronamaatregelen het weer toelaten kun je de beheerders Marcel Wedage, Gert Wolters of Particia Vriesde bezoeken op het spreekuur van maandag t/m donderdag van 9.00 tot 10.00 uur op Loenermark 777-B.

De bewonerscommissie van De Punt

De bewonerscommissie bestaat uit Marieke Dongelmans, Eva Bollen, Carla van den Heuvel, Annemarie Spee en Renu Jarbandhan. Heb je vragen aan de bewonerscommissie? Stuur een e-mail naar depuntbewoners@hotmail.com.